1 Mayıs 2015 Cuma

Bayram Sevincini Ötelere Taşımak

bayram sevincini çocuklarımızla ötelere taşımak adına öyküm iyi bayramlar...

Hatırladığım ilk bayramımdan çok ,siyah rugan pırıl pırıl parlayan pabuçlarımla yatmak için verdiğim mücadele idi...Başarmıştım .Yeni ayakkabılarımla yatmıştım.sabaha kadar ayağımdan çıkarmamak için evdeki herkesle mücadele etmiştim.Evin en küçüğü olunca mücadele ettiklerinin sayısı da artıyo...
5 ya da 6 yaşlarındayım. bayram gelecek diyordu herkes ...yarın bayram gelecek... evdekiler telaşlı ama neşeli... annemin memleketten bi abıcası vardı... amcaya abıca derdik ozaman.
ben yarın bize Bayram Abıca gelecek sanıyordum..onu tanımadan çok sevmiştim. o gelecek diye bana ciicler alınmıştı... tatlılar yapmıştı annem, bizi uyarırdı annem büyükablam...bayram gelemeden yemey yok ! diye.... baklava tepsisinden bi parça aşıaracak oluyorduk ortanca ablamla ...elimize bi oklava dur !!diyordu..
.ev sahibimiz Aziz Amca vardı .60 yaşlarında...oturduğumuz bahçeli iki katlı.yan yana 5 evin sahibi oydu. tanıdığım en zengin adam aziz amcaydı...çünkü Onun kocaman içi demir para dolu cam kavanozu vardı ... bizi başına toplardı.bu kavonozdaki paralar kimin diye sorardı... sizin derdik.Hayır!!! benim değil sizin ..bayram gelince size vereceğim derdi. anlamıyordum. neden şimi vermiyordu da kaç ay bekletiyordu bayram abıca gelecek diye...
anneme bi gün dayanamayıp:Anne mektup yazsak da çabucak gelse şu bayram abıca demişim hala gülerek anlatır benim dediklerimi...
Satı Ebem( anneannem )de bayramdan bi gece evvel ellerimize kına yakardı.. kınanın o içime giden kokusunu okadar çok severdim ki, koklaya koklaya uyurdum arefe geceleri.....bi bayram her görenin : burnunun ucuna ne oldu boya mı ??? dediklerini hatırlıyorum...allahtan küçüktüm... şimdi olsa dışarı çıkmazdım herhalde.....her bayram ellerimize kına yakardı...ne güzel o zaman oje nedir biilmiyorduk...
sabah erkenden kalkar Aziz amca nın elini öpmeye giderdik aynı bahçade oturan 12...14 çocuk boy boy...sıraya girerdik ablalarımıza demır gri büyük para verirdi aziz amca ,biz kücükler sarı para alırdık...siz de büyüyünce demir para verecegim derdi... her sene böyle devam eti ... ilkokulu bitiirdiğim sene kocaman madolyon gibi olan demir para vermişti aziz amca
büyümüştüm...
Asiye teyze vardi bide ,bulgaristandan göçmen gelmişler ,çok sinirliydi ,yüzü asık,koca koca siğil et benleri vardı... ve çocukları sevmezdi..seviyorum ama içimden severim derdi ...nasıl bişeyse içinden sevmek derdim. kızı nın adı da sevgiylSEVGİ idi onunla yaşıttık ...annem senin annen gibi sarılmıyo ki bana , derdi ...babası da akşam eve gelince ilk iş pantolonu nun kayışını çıkarıp onları dövmek miş..terbiyeli olun diye... baba sı da hem severmiş hem dövermiş..her gün 10 kayış darbesi...sevgi bayramları çok seviyom babam kayışla vurmuyo bayramda derdi....babama dedim bi kayışınla vursana bana diye ... babam da şaşırmıştı acıtır kızım kıyamam diye...kendim vurdum kendi elime pantolon kayışı ile çok acımıştı..
asiye teyzenin kapısına vurup beklerdik beklerdik beklerdik... açmazdı bayramda bize kapıyı...nedense yine de her bayram asiye teyzenin elini öpüp bayramını kutlamaya giderdik yine de ...umut dünyası işte...yan camdan da perde oynardı gittiler mi diye bize bakarlardı ...sevgi de hiç bi bayram bizimle gezemezdi...biz topladığımız şekerlerden ona da verierdik .3 sene sonra taşındılar zaten bayram abıcayla sevgi hiç tanışamadan.... 22 yaşınageldiğinde yaşıtım SEVGİ ginin lenf kanseri olup öldüğünü duymuştum.... solmuştu sevgisiz sevgi..
.
GİRESUN un Bulancak ilçesinden perihan ablamız ve zabıta amcamız vardı eşi...yan komşumuz.du..aziz amcadan sonra sürü gübi bütün çocuklar onun kapısını tıklatırdık. kulakları pek duymazdı tekrar kapıya vururduk... neden zile basmadınız derdi...küçüktük zili bilmiyordum bilsemde boyum yetişmezdi ki...
perihan abla bize özel bembeyaz mendiller verirdi kenarı işlemeli.. ve kokulu mendiller..saklardım onu defterimin kitabımın arasında... kitabım mis gibş kokardı okudukça okumak isterdim. sağol perihan abla belkide kitap okumayı senin mis kokulu mendillerin sayesinde sevdim..ilkokul biterken bayramda periham ablanın kapısına geldim zile bastım perıhan abla hemen kapıyı açtı beklemedim bu kez.... gülerek ve şakacı giresunlu şivesiyle aman penum kizlarum buyumüş dedi. ....artık ayak parmak uçlarına basarak zile ulaşabiliyordum...büyümüştüm...
Bizim evin biraz aşağısında Kürt Fatma teyze vardı.ONLARIN EVİ ÇOK GÜZELİ VE KENDİLERİNİNDİ. MAHALLENIN EN ZENGİNLERİ İDİ. çok uzun boylu ve şişman bi teyzeydi...çocukları sevmezdi... sokakta ne zaman oynasak biraz bağırışsak kızardı anlamadığımız kurtçe bişeyler söylerdi ..topumuz bahçaesine kaçacak diye ödümüz patlardı... çünkü kesin bıçakları topumuzu...bakkal gönül teyze le ortaklığı mı vardı nedir:)).ondan korkardık...bayramda çocuklar hep birlikte komşulara bayramlaşmaya giderken kürt fatma teyzeye ancak bizim gibi çok küçükleri gönderirdi ablalarımız...bizi uzaktan gizli izlerlerdi...kapıyı çalardık . 1 80 boylarında dev gibi bi kadın aman allahım ne korkuç gelırdi. bi de kürt fatma teyze erkek gibiydi sakkalları ,bıyıkları bile vardı siyah siyah tüy tüy..fakat bizi görünce eğilir yanaklarımızdan öper ,bize bezden kendi yaptığı toplardan hediye edrdi... evsahibimizin kızı arzu yada demir para verirdi ...arzu ya üzülürdüm top alamadı diye....beraber oynarız istersen derdim.ilkokuu bititrmeye yakındı ...YILLARDAN SONRA KİRADAN KURTULDUK DİYORDU ANNEM AYNI MAHALLEDEL KENDİ EVİMİZE KAVUŞMUŞTUK...bayramda kürt Fatma teyzeye gittik, bi sürü çocuk sadece ARZU ile BANA DEMİR PARA VERMİŞTİ...büyümüştüm artık zenginlik yada seviye farklarını anlayabiliyordum ye kürküm ye...büyümek istemiyordum ...eve gelip ağladım... ben yeni pabuçlarımla yatıp sabah , Bayram Abıcamın beni öperek uyandırmasını istiyordum...

BU BYRAM İLK KEZ KENDİ EVİMDE DURUP KAPIMI ÇALAN HERÇOCUĞA KENDİM KAPIYI AÇIP ŞEKER VERECEĞİM..ONLARI ÖPECEĞİM ... ONLARA KÜÇÜK BEBEKLER ,TOPLAR . KOKULU MENDİLLER HEDİYE EDEĞİM.

SENEYE ÇOCUKLAR:
ŞU APARTMANDA Bİ TEYZE VAR ÇOCUKLARA KOKULU MENDİL VE OYUNCAK VERİYO HADİ ÖNCE ONA GİDELİM DERLER BELKİ...

HERKESİN BENİM GİBİ BAYRAM AMCASINA KAVUŞMASI GİBİ SEVDİKLERİNE KAVUŞMASI ,.ÇALDIKLARI KAPININ SEVGİYLE AÇILMASI VE ŞEKER TADINDA BAYRAM YAŞAMASI ...ÇOCUKLARIMIZA İLERİDE ANLATABİLECEKLERİ EN GÜZEL BAYRAMI YAŞATMAK VE YAŞAMAK DİLEKLERİMLE...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder