1 Mayıs 2015 Cuma

ben miyiz? biz miyiz?

Yerel Seçimlere çok az zaman kala her yerde Polatlı belediye seçımleri konuşuluyor…caddeler renklendi sokaklar şarkılarla türkülerle şenlendi…tüm adaylar seçilme haklarını kullanırken kapı kapı gezerek güler yüz ,saygı sevgilerini paylaşırken ,seçme hakkını kullanacak olanlar ne düşünüyor acaba?

Seçimlere, her ülkede coşkuyla hazırlanılırken,seçmenler ne yapıyo ?
Benim ilgimi çeken,seçme hakkını insanlar nasıl kullanacak….,ben diyebilecek mi…

Kulislerde, lokantalarda ,kahvehanelerde,köylerde,camilerde veeeeeeeee Gülcan Abla ile Talat ağabey in işlettiği , küçük , samimi, insana annesinin yemekelerini hatırlatan muhteşem lezze lerin bir araya geldiği gülcan abla restorant tayerel seçimin kalbi atıyor.

Bi bakıyorsunuz bütün partilerin mensuplarını orada aynı anda birleşiyor… birleştiren sadece lezzet mi…evet aynı zamanda.bence herkesin fikrine saygı duyulduğu herkesin birbirirni dinlediği demokratik bir platform oluveriyor orası…Polatlı basını tv si orada başkan adayları ve ekibi orada, halk orada …bi an çok sıcak tartışmayı dinlerken TV deki ali kırcanın programında gibi hissedebiliyorsunuz keninizi…tabi bur d aorkestra şefi agülcan abla…

Tanımayan birisi bazen orada karşılıklı konuşanları kavga ediyor sanabilir …hayır o sırad herkezs fikrini savunuyor dur olsa olsa…kahkahalarla karışarak tartışmalar…bazen de fısılıtılı konuşmalar da olmuyor değil hani…
biz aşiretiz hepimiz tek partiye oy veririrz diyen çatlak sese ben dahil herkes hayretle bakarken, şunu düşündüm : seçme hakkımızı kullanırken BENim oyum mu diyeceğiz BİZim oyumuz mu? Siz bilir siniz AĞAM mı denecek hala bu yüz yılda…

Okadar bireysellıkten uzak bi toplum olmuşuz ki ben i unutmuşuz adeta…
Ben deme konusunda beklide en uç noktada yaşayan amerikan toplumunu mu gözlesek…obamayı başkan yaptı orada ben diyenler…

Amerikan rapsodisi diye bi kitap okumuştum, orada yazarın Amerikalıların yaşamındaki öncelikleri anlatırken BEN kavramına nasıl sahıp çıktıklarını her bi oyun çok önemlı olduğunu ve mutlaka gidip oy kullandıklarını okumuştum.
Bencillik derecesinde ben diyen bi toplum olalım demiyorum ama seçimlerde hiç olmazsa sürü psikoljisinden kurtulup elimizi vicdanımıza koyup içimizden kime oy vermek geliyorsa ona EVET demeliyiz ..ve bunu sadece kendimiz için, yaşadığımız yere en çok hizmet edebileceklere güvenimizin simgesi olarak yapmalıyız diyorum.
Üzerimiz de ne tür baskı olursa olsun seçimler seçmenin ne kadar önemlı olduğunu vurgular.
Her bir oy çok önemli.biz diyebilmemiz için, önce ben demeliyiz . …
Genel seçimlerden çok farklı yerel seçimler, yaşadığımız ortak alana hepimiz sahip çıkmalıyız …cok iyi gözlem yapmalıyız adaylar ve ekibi neler yaptı Polatlı için şimdiye kadar…AYNASI İŞTİR KİŞİNİN LAFA BAKILMAZ… dusturu ile sandıkta oy kullanmalıyız
Daha önce hiç seçılmemiş olanları nasıl değerlendireceğiz diye soranlara da cevap:….çok basit …onlarında yıllar içinde kendi işleri içindeki halka hizmet başarılarına baka
cagız elbet…
Ne iş yaptıkları bence çok önemli değil çorbacı ol en iyi çorbayı yap kapında kuyruk olsunlar…felsefe bu olmalı…
İşte buna
bakacağız belki hizmetlerinde kapılarında kuyruk olmuş mu insanlar…ya da gönüllerinde taht kurmuş mu bu yeni adaylar…
oy vermeden önce gelin hepimiz Polatlı da BİZ olup güçlü olablmemiz ve düşlediğimiz poaltlıya kavuşmak için önce BEN olduğumuzu hatırlayalım. Maça gider gibi gitmeyelım sandık başına,yeniden doğ
ar gibi tek olarak gidelim …düşlerimizi gerçekleştireceğine inandığımız kahramana ve ekibine EVET diyelim.seçimler hayatımızın seçimi olacaktır o kadar önemlidir ve 1 oy her şeyi değiştirebilir …yani güç kimde?ben im oyum çok değerli çünkü ben değerliyim diyebilende güç, bence…

sandıkta şunu hatırlayalım oy verirken…
başımıza gelen iylerde kötüler de hep bizim seçimlerimizdendir…sonra kimseye şikayet etmeyelim….ve hepimizin en önemli hakkı olan seçme hakkımızı mutlaka kullanalım…kendimize saygımızdan yapalım bunu öncelıkle…

hepimize seçimlerimiz hayırlı olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder