1 Mayıs 2015 Cuma

okuma bayramı üzerine bir öykü

''bıra ... un '' doğru mu annee ....
''Evet oğlum doğru okudun.. Braun. Aferin benim kuzuma ''
''mak ... ro ... mar ...ket
bur .. ger ...kiiing... ''
''marrrrks.. si ...pen.... cerrrr ...''
"marks sipenser okunuyo oğlum .... "
"ama c ile yazılmış, neden sen s okuyosun"
...
"offf !Ahmet, çok soru soruyu şu oğlun yoruldum...
biraz da sen ilgilensene "

"iyiki bi okumaya başaladı
her gördüğünü okuyo
maşallah çok iyi oğlumuz
di mi Ahmeeeet "

"Evet hanım maşallahı var
ama çocuk bir de okuyacak TÜRKÇE kelime bulabilse tabelalarda... "

ar...çee... llliii

"Baba ya!..Arabayı çok hızlı sürüyosun , son heceyi tamamlayamadım, geri gel , geri gel ,bana ne bana ne ,geri gell ..

"Oğlum, Muratcım ,
nasıl geri geleyim ,trafik nasıl kalabalık ,yavrum görmüyor musun ?"

''başka tabela mı yok ?''
''onları okusana ''
''bak okuluna okuma bayramına yetişeceğiz ..''
"yaaa! bana ne ,bana ne....anne babam geri gelsiiin de o tabelayı okumak istiyorum...
o kelimenin sonunu çok merak ettim... "

..........
inanamıyorum Aysel, bu kalabalıkta beni geri döndürdünüz ya !!pess dogrusu !!...ana oğul birlik oldunuz, kutlarım sizi....
Murat gözlerinde yaşlar olduğu halde, çok mutlu gülerek okuyordu :
''AAAR...ÇEEEE LİİİİİK ...''
OKUDUM ANNE OKUDUM TAMAMLADIM.... "
.....güüümmmm!!!!
hah işte olacağı buydu....
.............................................,

30 yıl sonra

arabamızın ve babamın ilk kazasının sesiydi bu ''güümmmm... ''sesi....
babam da benim okuduğum tabelaya bakarkan öndeki araca vurmuştu ...o anki cümlesi o anda kulaklarımda
''Aaaa ...okuyacak bi
türkçe kelime bulmuş bizim çocuk ya.. bu na çok sevindim ....geri dönmeme değdi
valla..''

hayatımın en heyecanlı günüydü
okuma bayramı na giderken kaza yapmıştık ...yine de babam gülümsüyordu...okuyacak TÜRKÇE bir kelime bulduğum için....
şimdi neden türk dil kurumunda çalışıyorum çok iyi anlıyordum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder