1 Mayıs 2015 Cuma

Kral midasın mezarı

kral midasın mezarı ,tümülüsü veee polatlı mezarlıgında bir pazar

Yüzlerce,binlerce yıl önce de yaşasa insan, bugüne kalan ondan ,birkaç kap kacak.bir iki küpe ,kolye,bıçak ..
ok yay belki...ve mezar taşı ...ya da mezardan çıkarılan kemikler dişler...,
yaşam bi bilmece değil aslında..yaşam basit...hangi çağda yaşarsan yaşa çok basit yaşam.
yiyorsun içiyorsun eve yemek götürmek için çalışmak ya da avlanmak zorundasın.evine kap kacak eşya alıyorsun...günler geliiip geçiyor.ve son nefesi sigara tiryakisinin son nefesi keyifle ve bitti diye hüzünle izmarıtın içinden çekişi gibi içine çekip ayrılıyorsun yaşadığın çağdan..
arkandan gelenler hem geçmişte yaşayanları ve yaşananları merak ediyo...orayı kazıyo burayı kazıyo...kocaman bi kral mezarı buluyo. sevinçle açıyo anıt mezar...içindan çıkanlar heeep aynı..birkaç tabak altın takı makı silah ok yay ve kemikler,hala gülümseyen sıralı bembeyaz dişler...geleceği de merak ediyo şimdiki insan...öleceğini biliyo son nefes geldiği gibi...bedenini dondurmayı hayal ediyo gelecek zamanda uyanma sevdasıyla...dondurduğu şimdiki zamanı aslında...merak bu ya..hırs bu ya ...anı yokediyo...
frigya kıralı MİDASın tümülüsünü gezerken bunlar geldi geçti aklımdan.dilime de Candan Erçetinin DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASIII YALAAAN....şarkısı takıldı..
neden bu kadr koşuşturma ozaman ?
neden bu mal mulk sevdası.bir ev aldın .oturdun ne güzel dayadın döşedin Gözümüz yok güle güle otur..hadi bi de yazlık...olmadı araba ..atın yerini araba aldı haklısın. olmazsa olmaz...2 sene geçti sıkıldım bu arabanın bi üst modelini alayım dersin.dersin dersin ...yaşadığımız çağ dedirtir..elin biraz para görünce eşinin bile bi üst modelini geçirir şeytan aklından???

Kıral midas olarak yaşamak varmış .eşşek kulaklı meşşek kulaklı...adam kırallar gibi yaşamış..yetmemiş kocaman bi mezar yapılmış.yanıma neler alabilirim demiş öbür tarafa giderken..alıştığı herşeyi götürmek istemiş bazı krallar... kıral mezarlarına tarihin değişik dönemlerınde öldükten sonra da yaşama inanıldığı için atıyla hizmetçısıylle ,eşiyle çocuklarıyla gömülmek isteyenler varolmuş...iyiki şimdi öle düşünmüyor kırallar veyaKRAL GİBİ yaşayanlar...
20 katlı apartmanı olan adam ölüyo diyelım ...eş dost hep komşu birlikte yaşıyorduk ben ölünce vasıyetimi açın...apartmanımda yaşayan herşeyi ve herkesi yanımda görmek istiyorum ..kocaman bi tümülüş yapın içinde kalın ,yanıma gelin ..ben öldüm siz de ölün....burası çok güzel...yaaaa!! m.k ..güzel. töbe töbe....dünyada her bi haltı işle çal çırp, yalan dolan .yerin bellı senin ,ateşte ızgarasın... .beni yak, kendini yak, herşeyi yak... şarkısı geldi aklıma şimdi de...

gözünü toprak doyursun derler ya bu öyle bişi sanırım
karnı açtan zarar gelmez ...iki lokma yer doyar..Allah aç gözlülerden yapmasın bizi,ozaman toprak doyurur ancak gözlerimizi ...ama bu kez de ölen göz göremez ki toprağı bile...
o halde...
nedir bu tümülüsler ?
anıt mezarlar ...
binlerce yıldan bu güne neden gelmişler??
nedir meramı..??
biz neden gideriz oraları görmeye??
karda ,kışta ya da 40 derece sıcak larda?
neyi ararsın orada..soruyorum kendime...?
gittin ne gördün..
doymayan gözlerin kemiklerdeki çukurlarını gördüm ben.
çocuk iskelet de var büyük adam iskeleti de...
bu dünya ,kral da olsan, çocuk da olsan kimseye kalmıyo...
Sultan süleyman'a kalmadı ki...
Sen de kalmıyorsun dünyaya.
peki benim olan ne ?
sadece son nefese kadar aldığım nefes belki?
yaşadığım an belki...
yazdığım şu yazı belki...
evet herkes yaşamıyla tarihe not düşüyo.ölüyo sonra TARİH oluyorsun
iyi bişeyler yapmışsan tarih kitaplarında okutuluyorsun.. kötüysen tarih canına okuyo ozaman

Ben de ölünce midasın mezarı gibi kocaman bi mezar istiyorum daha görkemli olmalı :))
içini herkes çok merak etmeli
girip bakınca şunu görmeli:
ben de sizin gibiydim...ama yokum .
siz farklısınız ve varsınız. koşmalı burdan çıkmalı ve FARK YARATMALISINIZ....
EYY İNSAN ÖNÜNDE SONUNDA ÖLECEKSİN...kendini farket
sen farklısın!
farkında yaşamalısın!
fark yaratmalısın.!
sahipsiz değilsin...
yaşadığın ann senin ...
kıymetini ancak sen verirsin....sen bilirsin....çünkü şu an sadece SENİN...

YAZMALI ANIT MEZARIMIN KAPISINDA BACASINDA MEZAR TAŞIMDA...

VE BUGÜN TARİHLİ BU YAZIM OLMALI...GELEN HERKES OKUMALI.

YAZ KIŞ 14 DEREEC SABİT ISISI OLAN ,BİNLERCE YILLIK ,ARDIÇ AĞAÇLARININ
KOLON VE KİRİŞ OLARAK KULLANILDIĞI KRAL MİDASIN MEZARINDAN ÇIKARKEN

ANI DOĞRULARDA YAŞAMAK DİLEĞİYLE ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder