10 Mayıs 2015 Pazar

güzel bi çocuk yetiştirmek üzerine...Anneler günü kutlu olsun

Güzel bi çocuk yetiştirmek üzerine... annelere ve tabiki babalara da teşekkürler...

“Ana gibi yar, Bağdat gibi diyaaar bulunmaz” demişler büyükler.
Bağdat’ a gitmedim bilmiyorum ama, Annemin yüreğinden geldim, muhteşem bi yer olduğunu biliyorum.,

Annelik üzerine yazmak geldi içimden.Anneler günü yaklaşıyor ya belki ondandır.
Çocuk doğursan da doğurmasan da, her kadının ruhuna annelik sevgisi,annelik duygusu ve şefkatinin verildiğine inanıyorum. Bunun yanında, çocuk doğuranların bu duygularının bi adım daha önde olduğunu da kabul ediyorum.Hiç bir düşünülen duygunun, yaşanmış duygu ile aynı olamayacağını biliyorum.
.....
“Mesleğiniz ne diye?”soruyorum bazen konuşurken bi bayanlara:
“Çalışmıyorum,evhanımıyım,bütün gün evişleri, yemek bulaşık, çocuklarla uğraşıyorum,çalış çalış boşa kürek çekiyorum “diyor.böyle derken de:
boynu bükük,pasif ,üzgün...
Ne kadar acı...Oysa, en güzel meslekle onurlandırıldığının farkında değil .
“Sen ANNESİN ya! Nasıl böyle dersin?”diye çıkışmak geliyo insanın içinden....Annelik öğretmenliktir.çocuğun ilk öğretmeni annesidir”.Anasına bak kızını al “diye boşuna söylenmemiş değil mi ? peki anne niye şikayet ediyo evhanımlığından anneliğinden:


“Çünkü para kazanmıyo bu işten.”
Para getiren iş, işten sayılıyo günümüzde. Evlenecek beyler,hayatın yükünü paylaşmak adına çalışan bayan tercih ediyorlar,ev işni çocuğu ile uğraşmayı işten saymıyo...Çalışmayan kadın da ezik bu yüzden..
Peki sağlıklı, onurlu,saygı duyulan, başarılı ve herşeyden önemlisiSEVGİ DOLU bi çocuk yetiştirmenin parası kaç lira .
Bu işi yapmak isteyen bi bakıcı kaç lira para ister acaba...Ama bi anne gibi ilgilenecek herşeyiyle .gece gündüz çocuğa parayla bakacak.
Ne dersiniz? Çok para da versek, bi anne kadar uykusuz kalabilir mi, bu bakıcı?
Bi anne kadar bağrına basabilir mi sık sık ağladığında bu yavruyu?
Yenmeyip yediriri mi bi anne gibi? ...
...
Bence yapamaz.
Para bunu sağlamaz, değil mi?..
Bu yürekten yapılabilecek işleri kim yapabilir, hem de beş parasız?...
Cevap belli ANNELER yapabilir ancak ve ancak
ANNELERİMİZ yaptılar da zaten, yıllarca ve hala da yapmaktalar.
Bir öğretmen annesi olmak,bir doktor annesi olmak ,bir polis annesi olmak,bir subay annesi olmak,bir kaymakam annesi olmak ,bir hakim annesi olmak, ...Toplumda sevilen ve sayılan, dürüst, milletin vergileriyle devletinin verdiği parasını haketmeye çalışan,onurlu,çalışkan sevgi dolu bi evlat sahibi, olmak nasıl güzel bi duygu olmalı değil mi anneler babalar?.Hangi işte ne kadar maaş alırsan al ne kadar uzun çalışırsan çalış böyle bi evlat yetiştirip onunla gurur duymak kadar başka bir EMEKLİLİK İKRAMİYESİ olabilir mi hiç?bence olamaz.
Peki sağlıklı, onurlu,saygı duyulan, başarılı ve herşeyden önemlisiSEVGİ DOLU bi çocuk yetiştirmenin parası kaç lira? Ya da bunun keyfini başka nerede bulabilir sibiz ki?
Çok başarılı .dürüst çalışkan ve okulunu çok güzel derecelerle bitirmiş,akıllı olduğu kadar da duygusal zekası çok yüksek olan bir delikanlıyla konuşurken:” nasıl genç yaşt bu kadar başarılı ve çok sevilen bi insan olmayı başardın? Diye sormuştum.
genç beyefendinincevabı çok hoştu ve belkide bu yazıma ilham oldu diyebilirim.
Cevabı şuydu:”Annemin,sevecen duygusallığını,babamında disiplinini,dürüstlüğünü ve çalışkanlığını aldığımı söylerler beni tanıyanlar “demesi oldu... Ben bu anne babayı kutlamak isterdim.
İŞTE BU!!! Güzel bi evlat yetiştirmenin sırrı basit,aslında kolay, burda saklı.Çocuklarımıza örnek davranışlarımızla ve yaşam biçimimizle YAŞAM REHBERİ olmak ,örnek olmak,o kadar ...
Anne ve babaların çocuklarını yetiştiriken en büyük başarıları, öncelikle çocuklarına yaşantılarıyla örnek olmaları. Yürekten alkışlıyorum,kutluyorum onları ...
Bu gerçekten dünya da ki en büyük başarı diye düşünüyorum.
Hakettiniz anneler babalar ,eserlerinizi karşınıza alın, seyredin hayranlıkla, muhteşem bi tabloyu seyreder gibi,"maşallah”diyerek, tadını çıkarın.
Sevgiyle kalın...dr.gül sema

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder